تمهیدات تبلیغاتی تقویم‌ها نکاتی برای تبلیغ موثر و موفق


به منظور داشتن تبلیغاتی موفق و موثر لازم است تا موارد و نکاتی چند درباره تبلیغ با تقویم‌های تصویری دیجیتال عنوان شود. داشتن ذهنیت مناسب از چرخه سالانه این نوع تقویم‌ها در ارتباط با موتورهای جستجو، رفتار کاربران و سایر موارد، اطلاعاتی ضروری برای تبلیغ کننده می‌باشد. در ادامه به این موارد پرداخته شده است.

موتورهای جستجو

یکی از مزیت‌های تبلیغ با تقویم تصویری دیجیتال، دیده شدن در نتایج جستجوی Bing ،Google و سایر موتورهای جستجو است. هر سال به خصوص در انتهای سال شاهد جستجوی انبوده کاربران برای تقویم در موتورهای جستجو هستیم. تصویر زیر نمودار جستجوهای با واژه "تقویم" را از سال 1383 تا نیمه 1395 در Google Trends نشان می‌دهد:

جستجوها با واژه
جستجوها با واژه "تقویم"

همانگونه که مشاهده می‌شود تعداد جستجوها در ماه‌های آخر سال بسیار زیاد شده و به اوج خود می‌رسد. بیشینه حجم جستجوها در ماه‌های بهمن و اسفند می‌باشد. همچین در سال‌های متوالی بجز سال آخر(1394) روند جستجوها افزایشی بوده است که این مورد رفتار کاربران در جستجوی تقویم و اهمیت روز افزون دیده شدن در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. دلیل کاهش نقطه اوج سال آخر نسبت به سال قبل به احتمال زیاد هشدار رسانه‌ها در مورد انتشار ویروس از طریق تقویم‌های تبلیغاتی بوده است که آی زیج از این نقص مبرا بوده و ابزاری برای جلوگیری از این مشکل می‌باشد.

لازمه مشاهده شدن در نتایج جستجو این است که حداقل یک یا دو ماه قبل از شروع اوج جستجو، تقویم مربوطه بر روی وب قرار گیرد تا موتورهای جستجو فرصت شاخص و فهرست کردن(Index) آن را در نتایج جستجوی خود داشته باشند. لازم به ذکر است که وقتی یک صفحه بر روی وب قرار می‌گیرد ربات‌های موتورهای جستجو با فاصله کوتاهی آن را خزش می‌کنند ولی تا موتور جستجو صفحه مربوطه را تفسیر و سپس در پایگاه داده عظیم خود آن را بر اساس کلیدواژه‌های مختلف مرتب و شاخص‌گذاری کند حدود یک تا چند ماه احتیاج به زمان دارد. 

از طرف دیگر در ایران تقویم سال بعد بر اساس تقویم استخراج شده از مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تدوین می‌شود. بنابر این باید تا زمان عمومی شدن تقویم استخراجی این موسسه منتظر بود که معمولا در پاییز هر سال اتفاق می‌افتد. لذا می‌بایست بعد از موجود شدن تقویم استخراجی و بدون از دست دادن زمان، تقویم سالانه یک سری تقویم ایجاد شود تا امکان شاخص و فهرست کردن امکان‌پذیر شود. کاربران آی زیج که دارای سری تقویم هستند به محض آماده شدن تقویم سال بعد اطلاع رسانی می‌شوند تا نسبت به ایجاد تقویم آگاهی داشته باشند.

مورد دیگر تعامل کاربران با یک تقویم سالانه است. در انتهای صفحه بارگیری هر تقویم سالانه امکان گذاشتن نظر(Comment) یا نقد(Review) وجود دارد. موتورهای جستجو به صفحاتی که دارای تعامل بیشتر کاربران هستند، اولویت بیشتری می‌دهند. بنابر این بلافاصله بعد از نهایی شدن تقویم سالانه به دوستان و همکاران خود درباره این تقویم اطلاع رسانی کنید تا آنان هم بتوانند تقویم را بارگیری کنند و هم با گذاشتن نظرات و نقدهای منصفانه، مقدار تعامل را افزایش دهند.

نمایش تعامل کاربران در نتایج جستجوی Google
نمایش تعامل کاربران در نتایج جستجوی Google

در آخر لازم به ذکر است که قدمت یک سری تقویم در آشکار شدن در نتایج جستجو موثر است. نشانی وبی تقویم‌های سالانه آی زیج بر اساس تعریف کاربر در سری تقویم مشخص شده و برای سال‌های مختلف تنها عدد سال آن تغییر می‌کند. بنابر این هر قدر یک سری تقویم دارای سابقه بیشتری باشد موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به آن خواهند داد.

انتخاب موضوع

به منظور ایجاد سری تقویم لازم است تا موضوع تصاویر آن را مشخص کنید. موضوع انتخاب شده به صورت ثابت بوده و امکان تغییر در آینده را ندارد. علت این امر در صفحه راهنمای سری تقویم‌ها توضیح داده شده است. لذا لازم است تا انتخاب موضوع تصاویر به دقت و با بررسی کسب و کار تبلیغ کننده انجام شود. 

برای تعیین موضوع دو گزینه "مختلف" و "سایر" نیز وجود دارد که تا حدی به معنای بدون قاعده بودن موضوع تصاویر در سال‌های مختلف است. توصیه می‌شود بجز مواردی که دلیل محکمی برای آن وجود دارد از انتخاب و تعیین این دو گزینه اجتناب شود. موضوع تصاویر می‌تواند یک مزیت رقابتی باشد که به کسب و کار در جهت تبلیغات موثرتر کمک کند. بنابر این بهتر است از این ابزار به بهترین نحو استفاده شود تا اینکه با انتخاب گزینه‌ای کلی به عنوان پریدن از روی مانع تلقی شود.

در اهمیت موضوع همین بس که اکثر کاربران در صفحه تقویم، موضوعات مختلف یا موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب و تقویم های مربوطه را مشاهده می‌کنند. این رفتار کاربران روشن کننده اهمیت موضوع است. موضوع تصاویر تا حدود زیادی ترجیح کاربر را مشخص می‌کند که در صورتی که با اهداف تبلیغ کننده هم راستا شود می‌تواند در جهت تبلیغات موثر عمل کند. برای مثال با انتخاب موضوع "صنعت و تجارت" احتمال اینکه دوست‌داران فن‌آوری تقویم را مشاهده و بارگیری کنند بسیار بیشتر خواهد شد.

همچنین انتخاب یک موضوع باعث محدود شده تعداد نتایج در صفحه تقویم است. بنابر این در صورتی که یک موضوع دارای تعداد کمی تقویم باشد احتمال دیده شدن یک تقویم از این موضوع خیلی بیشتر از تقویمی دیگر در موضوع دارای تقویم‌های زیاد خواهد بود.

تنها دو نتیجه از یک سری تقویم با انتخاب موضوع
تنها دو نتیجه از یک سری تقویم با انتخاب موضوع
تبلیغ:
  • نمونه تقویم هجری شمسی
  • نمونه تقویم هجری شمسی
  • نمونه تقویم هجری قمری
  • نمونه تقویم میلادی فارسی
تقویم‌های تصویری رایگان
دانلود کنید!

ارایه دیدگاه عمومی با امکان دادن پاسخ و رای برای کلیه کاربران

 

ارایه دیدگاه کارشناسی همراه با تعیین رتبه تنها برای کاربران عضو و فقط یک بار در هر صفحه